Campagne Project Vrijheid was een groepsinspanning, onze groep bestond uit 4 mensen. Dit was het standpunt dat wij wilden aankaarten:
"Vrouwen moeten zich overal vrij voelen, zonder geconfronteerd te worden met seksueel grensoverschrijdend gedrag."
Voor deze campagne hebben wij verschillende producten ontworpen. Postzegels, posters, t-shirts, een webpagina en een social media campagne video. Mijn taak lag vooral bij het ontwerpen van de posters en de video.
Fase 1: Ideevorming
Voor deze fase heeft iedereen in de groep moodboards, collages en geschetste ontwerpen gemaakt. Deze maakten we vooral om te ontdekken wat voor sfeer we met onze campagne wilden creeëren. Dit zijn de punten die we willen aankaarten met onze campagne. We hebben gekozen voor de Tone Of Voice “op het randje/lef” omdat we de vrouwen in hun kracht willen zetten. We willen laten zien dat vrouwen terug kunnen vechten, zichzelf beschermen en dat ze grensoverschrijdend gedrag niet hoeven te pikken. Het moet duidelijk zijn dat de fout bij de misdader ligt en niet bij de vrouw.